luni, 21 noiembrie 2016

Iuţeală editorială

Am fost unul dintre cei peste 125.000 de vizitatori ai târgului de cărţi Gaudeamus 2016, iar dintre cele peste 850 de evenimente, două mi-au atras şi mie atenţia...

Primul a fost să descopăr o biografie a lui Leonard Cohen, care a părăsit această lume de câteva zile, regretat de milioane de fani. Requiescat in pace... (Dacă ştiţi latina, v-aţi prins că am făcut un spirit, adică să reînvie în pace pe pajiştile alea însorite unde asculţi ce muzică vrei, fix când vrei, din ce direcţie vrei, printre alte desfătări).
Deci mi s-a părut surprinzătoare această perfectă sincronizare între decesul artistului şi apariţia pe piaţă a volumului. Cred că decă se mai antrenează puţin, vor putea lansa biografii de celebrităţi deîndată ce pe FB apar primele comentarii şi condoleanţe.

Al doilea eveniment care m-a marcat la Gaudeamus a fost că mi-am pierdut şapca, îndesată neglijent în buzunarul gecii. Abătut, am refăcut traseul prin furnicarul de lume şi când începeam să mă resemnez, minune!... am găsit şapca pe colţul unui stand cu cărţi. Era un mare gol de cărţi în jurul ei, probabil în semn de respect. Mai persistă doar două întrebări: să fie iubitorii de cărţi atât de cinstiţi încât să nu dorească a-şi însuşi şapca mea, sau şapca este atât de urâtă încât nimeni în afara de mine n-ar purta-o?!!

2 comentarii:

  1. "Să nu dorească a-și însuși șapca mea" ar putea fi un exercițiu excelent de logopedie ;)

    RăspundețiȘtergere