marți, 20 martie 2012

Gipsy marketing

Principiul revoluţionar în marketing este - după cum o ştiu şi controlorii de bilete de autobuz - că întâi creezi o nevoie şi apoi vinzi produsul care să o satisfacă. Am dat exemplul cu biletele de autobuz pentru că ele satisfac nevoia de a scăpa de persecuţiile controlorilor. Altfel, nu şi le-ar lua nimeni.

Sâmbătă, cu ajutorul vremii prielnice, s-a defăşurat o nouă ediţie a expoziţiei cu vânzare Oser 2012, eveniment de îndelungată tradiţie clujeană. (Precizăm pentru cei 4,7 cititori non-clujeni ai acestui material, că Oserul este târgul de vechituri al Clujului, a cărui principiu este vânătoarea de chilipiruri. De asemenea, el are şi o componentă cultural-distractvă, ca destinaţie de sâmbătă dimineaţa, sub deviză "Hai să vezi ce îşi închipuie unii că pot vinde". În completare, hipsterii gastronomici se binedispun sub lozinca "Ne uităm şi noi un pic şi apoi halim un mic", pentru că micii de Oser sunt celebri şi nu mai insit asupra lor). Deci, revenind, sâmbătă a fost cam toată lumea pe Oser, adică chiar şi eu!

Ajuns la etapa finală de căscat gura, m-am conformat tradiţie cu mititei şi alături de prietenii ce săvârşiseră turul ritual, ne-am pus cu micii la mesele frumos acoperite cu muşama cadrilată, Spre finalul festinului, Mişu a fost abordat de o ţigancă în prag de pensionare, deci cu o vastă experineţă comercială, care i-a oferit spre vânzare un set de rezerve Gilette Mach 3 Plus, la preţul promoţional de doar 20 de lei, la care a adăugat două discounturi spectaculoase de sezon, ajung la hiper-oferta cu 12 lei. Mişu a încercat să doboare recordul, propunând încheierea tranzacţiei cu 10 lei. Ţiganca a refuzat şi a plecat. Interesant este că Mişu poartă de ani de zile barbă. Desigur, ochiul expert al ţigăncii a sesizat acest amănunt esenţial şi a intuit că ceea ce îi lipsea bărbosului erau fix lamele de ras. Deşi din motive pe care nu le anlizăm aici, bărbosul nu a efectuat actul de cumpărare, nevoia a fost sădită cu succes. Şi pentru că nu port barbă, am reacţionat total ilogic şi am realizat eu achiziţia.

Cei care nu au înţeles cum funcţionează marketingul ăsta, sunt invitaţi călduros să se perfecţioneze într-un domeniu mai puţin solictant, gen fizică nucleară, matematică pură sau neuro-chirurgie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu