duminică, 23 octombrie 2011

Adică ce s-a renovat?!

La trecerea de pietoni din Piaţa Unirii spre Eroilor, cu statuia lui Matei Corvin în stânga, eu şi doi domni aşteptăm culoarea verde...

Cei doi domni sunt unul în jur de 30, cu plete de rocker-softist prinse în coadă blondă, celălat în jur de 40, ţinută turistică lejeră. După accent, mai sudici ambii. Zice rockerul-softist:
-Uite şi statuia asta... Auzisem că o renovează. Mamă, mă gândeam, să vezi cum o să fie! Şi acum, uite la ea, e la fel ca înainte. Arată tot aşa! Ce mai renovare o fi şi asta?!?

Mirarea autentică a blondului pletos intelectual m-a făcut să mă holbez la statuie, să mă asigur că se renovase. Că doar văzusem lucrările cu ochii mei. Interval în care aud continuarea comentariului:
- Dar chiar dacă n-au făcut nimic cu statuia, ce-mi place este că biserica păstrează foarte bine stilul gotic... E interesant, aşa...

Deci domnul are cunoştinţe de arhitectură. Gotice. Bravos! Cu renovarea stă mai slab. La semafor s-a făcut verde şi am plecat în treaba mea. Oricum n-aş fi îndrăznit să îi spun persoanei că renovarea înseamnă readucerea la condiţiile iniţiale, şi nicidecum o schimbare. Probabil în opinia dumisale calul lui Matei ar fi trebuit să fie acum din marmură albă, Matei să aibă sabie laser de Jedi, care să lumineze noaptea, iar oştenii să aibă treninguri şi steaguri alb-negre de U Cluj... Sau ceva care să demonstreze că s-a renovat, nu să arate fix cum a fost...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu