luni, 29 august 2011

Hihihi - Tramvai wi-fi!

S-a tot comentat, prin tocşouri, taxiuri, autobuze (în tramvaie nu, că nu mai circulă) şi la colţuri de bloc, despre investiţiile barosane de la Cluj. Cică acestea surclasează ca pondere pe cele din Bucureşti, din cauză de Boc. Dacă e s-o luăm de bună, atunci cheltuiala de 7 meleoane de euros cu noul tramvai de la Cluj o sa facă din acest cumsecade oraş un reper. Nu ştiu exact de care, dar să zicem că dacă Bucureştiul rămâne Niuiorcul României, atunci, Cluj-Napoca va Sanfransiscoul ei.

N-am mai circulat cu tramvaiul vreo 10 ani. Apoi m-am izbit de problemă. Adică prima dată am derapat cu scuterul pe şinele de tramvai, atât de fenomenal, încât numai printr-un mare miracol, un noroc chior şi o baftă deosebită, am scăpat doar cu sperietura, fără să-mi rup piciorul. Apoi, la sfatul agentului nostru secret, m-am deplasat spre Mănăştur cu tramvaiul. Tramvaiul ne lăsa cu 214 metri mai aproape de punctul Z. Această acţiune m-a solicitat serios, fiind zgâlţâit cu atâta putere încât am consumat aproximativ acelaşi număr de calorii ca într-o jumătate de jumătate de oră de tras de fiare. M-am ţinut de bară temeinic, minunându-mă la fiecare viraj cum de reuşesc pensionarii şi eleviii să ajungă teferi la destinaţie. Apoi, am dat nas în nas cu investiţia când am remarcat faptul că sunt ultima persoană care mai stă pe scaun după ce am trecut pe sub  podul de la Calvaria şi peisajul se schimbă la modul nefamiliar. Am sărit din tramvai în ultima clipă, constatând că din cauza lucrărilor, acesta nu mai mergea pe unde ştiam eu.

Finalmente, un taximetrist firoscos a insistat să mă pună la curent cu mega-investiţia. După cum grăia dânsul, vorbeam de 200 de milioane. de euro. Am zis că e mult al naibii, tramvaiul ăla nou nu e avion. Am mai zis că poate e vorba de vreo 20 de milioane. Taximetristul a admis că poate se înşela. Oricum era mult. 
Apoi am vizionat pe Feisbuc o interesantă conversaţie, care mi-a zgândărit nedumerirerea. Am întrebat şi eu de ce nu au îngropat pur şi simplu şinele, ca să facă loc unui troleu, cum circulă în prezent pe ruta răposatului tramvai. Fiindcă persoanele respective au vrut să ţie numai pentru dânsele informaţia, am scormonit prin internet şi am aflat nu numai că investiţia va fi de 7 milioane, adică 1,2 milioane de bucată tramvai, dar că acest va avea, pe lângă alte modernisme, şi wi-fi. Aici m-a oprit ca să respir controlat. Auzi, maică, wi-fi la tramvai! 

Nu mai bat câmpii cu supoziţii şi vă spun adevărata şmecherie din spatele acestei dotări. Ca să nu rămână gol tramvaiul, că la fosta platformă industrială nu mai prea pleacă mănăşturezii, cu tramvaiul se va da lume care nu are altfel de acces la Internet. Şi ca să apuce să-şi rezolve corespondenţa, se vor da oamenii câte două ture complete, iar tramvaiul va părea foarte plin. Iar investiţia Primăriei va părea foarte minunată. Aşa cum este.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu