joi, 21 aprilie 2011

Credit bancar şi aventură extraconjugală


Ultima reclamă de la BCR, aia cu amanta din dulap, m-a pus pe gânduri. Lucru care nu mi s-a întamplat de ani buni faţă de o reclamă... Pentru că încă nu înţeleg ce o fi fost în mintea agenţiei de publicitate care a născocit-o şi nici în cea a echipei de marketing care a aprobat-o, m-am decis să fac o analiză de conţinut ca la şcoală.

Ce vrea să comunice reclama? Reclama vrea să ne comunice faptul că un credit BCR se aprobă atât de rapid, încât ajungi mult mai repede acasă. Mult mai repede decât te-ai fi aşteptat. Mult mai repede decât era cazul... Până aici e relativ OK, dar mai zice teoria publicitară că nu numai că trebuie să înţelegi mesajul, trebuie să îţi placă şi să te identifici cu situaţia. Ei, cam pe aici încep să intru în ceaţa gândurilor...

Cine ar vrea să se identifice cu personajele şi situaţia? Pentru aceasta, să analizăm personajele:

Soţia înşelată. Dat fiind procentul mic de femei masochiste care ajung şi soţii, în afară de ele nu cred că vrea nimeni să fie în pielea acestui personaj. Nu cred că BCR poate spera la prea multe cliente din segmentul soţiilor. Ar exista totuşi o nişă, aceea a soţiilor care bănuiesc că ar fi înşelate şi de aceea ar prefera sa ia creditul ăla care se aprobă atât de rapid, încât le-ar pemite să ajungă acasă pe neaşteptate, ca să verifice ce face soţul suspectat. Sincer, nu pot decât să admir nişte femei atât de curajoase, care îşi zic "Fir-ar a naibii de viaţă, lasă că fac eu creditul ăla şi mă lămuresc ce face nenorocitul de bărbatu-meu în lipsa mea!".

Amanta din dulap. Evident, pare mai avantajos să fii amanta decât soţia înşelată, dar şi acestă poziţie prezintă dezavantaje emoţionale. Statutul nu este tocmai valorizat din punct de vedere social, deoarece este considerat imoral. Şi dacă se mulţumeşte cu statul de amantă, ce femeie doreşte să fie găina blondă care care cocodăceşte din dulap când nu e cazul?!! Iarăşi, un segment ratat...

Soţul infidel prins în flagrant. Segmentul reprezentat de bărbaţii care îşi doresc amante, orice am face, este barosan. E pe target. Dar care bărbat doreşte să fie prins în flagrant? Procentul este mic, constituit doar de perverso-masochişti. Situaţia pare să anuleze targetul propus. La prima vedere. Dacă scormonim în bălegarul psihologiei secolului XXI, atunci descoperim că există mulţi bărbaţi care nu au nici soţie, nici amantă, nici credit şi care se pot gândi că ar fi grozav dacă le-ar avea pe toate trei, chiar cu riscul de a rămâne şi fără credit, şi fără soţie. Pentru unii, sunt convins că amanta cotcodăcitoare din dulap ar fi o consolare suficientă.Şi dacă tot se aprobă aşa rapid creditul ăla, atunci îşi iau ei altul, fără nevastă. În concluzie, reclama se adresează bărbaţilor singuri, disperaţi după niscaiva acţiune, care să fie aproximativ convinşi că un credit din ala îi poate transpune miraculos în situaţia prezentată de reclamă. Adică între blonda de pe pat şi aia din dulap.

Q.E.D. Misterul fiind rezolvat, pot răsufla şi eu liniştit. E bine că am studiat chestii din astea la şcoală. Şi dacă vreţi să vă mai dau date tehnice, bag mâna în foc că asta e o reclamă făcută de o agenţie franţuzească sau adeptă a şcolii franceze de publicitate. Franţujii ăştia sunt suficient de perverşi încât să încurajeze menajele a trois, mai ales dacă asigură şi credite rapide. Din păcate, eu unul n-o să fac banking cu BCR. Întotdeauna mi-a plăcut mai mult şcoala de publicitate britanică... Şi m-a şi chinuit destul de mult profa de franceză în liceu...


Un comentariu:

  1. Ți-a scăpat un lucru esențial: încă din titlul ad - ului este evident că li se adresează celor care vor diversitate în viață și implicit în dormitor ;-) Am senzația că ăia 2 din fundal își doreau o saltea nouă și fiind în curu' gol (şi la propriu și la figurat) au făcut rost de bani de la BCR, iar banca le-a dat un împrumut așa de avantajos că și-au luat saltea și bonus o blondă. Sau poate blonda e din partea băncii ca să le-o tragă mai târziu la rate?

    RăspundețiȘtergere