joi, 17 martie 2011

Aş putea să te mint...



Pierdută în negura anilor 90-şi-un-pic, această istorie s-a desfăşurat în felul următor:

Prietenul Dan Păvăloiu (da, exact, simpaticul realizator şi prezentator al emisiunii Natură şi aventură, de obicei pe TVR2) merge spre casă la o oră care ar putea fi considerată târzie din noapte de către pesimişti şi dimineaţa devreme de către optimişti, pescari şi lucrători agricoli.

Potrivit principiilor unei ştiri decente, deşi aceasta nu este o ştire, ci o relatare, am spus cine, dar mai trebuie să ştim unde, cum şi de ce. Scuze, parcă erau cinci întrebări de astea ca să fie OK, probabil ultima era cu cine (?!). Aşa că avem:

Cu cine? Cu două tinere participante la un cenaclu literar.

Cum? Păi el fiind un domn, le ţinea pe după gât cu braţele, iar cu degetele şi respectiv palma mâinii drepte mai ţinea ceva, parcă un recipient cu vin, mă rog, amănuntele nu-s importante. Şi este posibil să fi şi râs şi cântat, deşi nu am observat ca Dan Păvăloiu să exceleze în sfera canto-ului...

De ce? Păi ca să ajungă acasă... Taxiurile abia germinau pe vremea aceea. Ei, dacă sunteţi curioşi, fiindcă venea de la un cenaclu literar unde s-a citit un text, iar autorul a avut bunul simţ să-şi anestezieze ascultătorii în vederea acestei operaţii cu o cantitate acceptabilă de vin. De casă.

Unde? În cartierul Gheorgheni, Cluj-Napoca, pe la mijlocul Bulevardului N. Titulescu, fost Pata, chiar pe linia albă continuă ce delimitează cele două sensuri de circulaţie a automobilelor. Pentru pretenţioşi, specificăm că mergeau în direcţia Interservisan.

Ce se întâmplă? (cred că de fapt asta era întrebarea lipsă)
Patru indivizi fără nici o urmă de zâmbet pe faţă aţin calea (mamă, parcă-s Nestor Urechia) lui Dan şi a tinerelor. Liderul comitetului de iniţiativă ridică ameninţător o bâtă spre capul binecunoscutului şi apreciatului Dan şi rosteşte ameninţător:
- Bă, tu eşti ăla care l-a bătut pe frate-mi-o!
Calm (cel puţin aşa mi-a povestit), Dan Păvăloiu pune mâna pe bâtă şi îi spune agresorului:
- Bă, uite cum stă treaba... Eu aş putea să te mint... Dar nu te mint! Nu eu l-a bătut pe frate-to!
Întâi nedumerit, apoi relaxat, omul că bâta spune:
- Da, bă, e-n regulă! Nu ăsta l-a bătut pe frate-mio! Hai acasă!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu